De weg ernaartoe - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Rick en Dick Boer en Wilting - WaarBenJij.nu De weg ernaartoe - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Rick en Dick Boer en Wilting - WaarBenJij.nu

De weg ernaartoe

Door: Rick en Dick

Blijf op de hoogte en volg Rick en Dick

10 Oktober 2014 | Nederland, IJsselstein

In 2006 heeft Rick Boer voor de eerste keer meegedaan aan de Amsterdam Dakar Challenge. Voor mij, Dick is Rick de ervaringsdeskundige. Wat Rick, terugkijkend op de reis het meest is bijgebleven is dat hij teveel met het einddoel bezig was en vergat om zich heen te kijken en de omgeving in zich op te nemen. Terwijl ik naar zijn verhaal luister, roep ik dat ik de volgende keer wel mee wil. In mijn hoofd al vol met beelden van wat we te zien zouden krijgen in de landen waar je doorheen rijdt. Na deze intentie te hebben uitgesproken wordt het stil, we nemen nog een slok van onze koffie bij de bezinepomp in IJsselstein en gaan vervolgens weer ieder onze eigen weg... druk aan het werk.

Eind 2012 belt Rick me op met de mededeling dat hij van plan is de race weer te gaan rijden. Hij heeft zelfs al een auto in zijn bezit die nog opgeknapt moet worden. Daar zat nogal wat werk aan, maar als hij af is... "Ga je dan mee?" "Natuurlijk ga ik mee, ben alleen geen automonteur", voeg ik er nog aan toe. Het maakt allemaal niet uit, als je maar handig bent met ijzerdraad en tyraps kom je al een heel eind. Dan snel we er snel uit, want dat kan ik wel.

Begin 2014 maken we het besluit dit jaar te gaan en beginnen de voorbereidingen. Inmiddels is de auto af, inentingen gezet, malariatabletten op voorraad. En dan begint de lijst, wat mee te nemen? Water schiet ons als eerste te binnen, om maar eens lekker primitief te beginnen. Maar al snel volgt er een hele lijst, eten en drinken, gereedschap, 4 stuks reservewielen en zo verder.

We liggen goed op schema. Voor 1 november, onze vertrekdatum, zit de auto vol met alle benodigdheden en houden we als het goed is nog plek over voor ons twee.

Op 4 oktober staat de Barrel Race gepland. Dat is ook de datum waarop we ons goede doel bepaald moeten hebben. Want deze Challenge is natuurlijk een mooi avontuur maar waar gaan we ons voor inzetten? Op de Barreldag spreken we verschillende mensen, maar het blijft lastig beslissen. Ondertussen regelen we op de Barreldag ons visum. De vrouw aan de balie neemt onze inschrijving aan en kijkt over onze schouder. "Zo hebben jullie de vrouwen bij jullie? Als dat goed geregeld is, dan kunnen de boys wel weg," zegt ze lachend. Maar na twee keer opnieuw onze formulieren te hebben ingevuld voordat deze goed waren, vragen we ons af waar we zouden zijn zonder onze vrouwen? Daar hadden we hun hulp wel wat bij nodig. En terwijl we onze Gambia overnachtingen regelen schiet het goed doel ons te binnen... "Mondige Meiden" THUMBS UP.

Dit goede doel geeft meisjes / jonge vrouwen een tweede kans. Hier leren ze engels, rekenen, koken, kinderverzorging en kunnen ze kiezen voor een opleiding administratie of kleermaakster. De kosten voor deze opleiding zijn 700 euro en duurt 3 jaar.

We zijn er uit, de opbrengst van de veiling van de auto gaat dus naar Mondige Meiden. En als we dan toch onderweg zijn en nog plek over hebben in de auto willen we voor dit doel nog materialen inzamelen en meenemen. Zoals pennen, ballonnen, bellenblaas, verband, kleurpotloden, draad en naald en klein speelgoed. Dus mocht je iets over hebben in de kast wat je kunt missen, laat het ons vooral weten! Alvast bedankt. THUMBS UP!

• 23 Oktober 2014 - 18:50

Delphine:

Heel veel succes, mannen!!! Doe wel voorzichtig!

• 29 Oktober 2014 - 14:06

Kees:

Yo Dick & Rick. Geniet van alles wat je tegenkomt en wij in Akkrum gaan jullie volgen. Groeten Kees, Jolanda, Lindy & Meilan.

• 30 Oktober 2014 - 18:09

@:

Een hovenier en een ice-kouwe in de woestijn, moet niet gekker worden.....

Veel plezier saampjes. Gaan jullie lepeltje lepeltje?

Groet @ en Marion

• 03 November 2014 - 13:39

Lida En Aart:

Heel veel plezier jullie. We zijn benieuwd naar jullie verhalen, schrijf maar lekker veel

• 03 November 2014 - 19:20

Anita:

Wij uit Akkrum ook. Zet ''m op Rick.

Rick en Dick

Dick Wilting, the other man: In het dagelijks leven hovenier. Hij steekt graag de handen uit de mouwen en ontwerpt tuinen vanuit zijn hart. Voelt goed aan wat de klant wil en weet deze goed te vertalen in zijn ontwerp. Met als resultaat een blije klant. Sociaal, rustig en altijd in voor wat nieuws. Dus waarom niet Amsterdam - Dakar? Rick Boer, on the left: leverancier en monteur van airco's in zijn dagelijkse werk. Net als Dick een avonturier, dus de klik was snel gemaakt. Al duurde het wel een jaar of twee voordat ze samen in de auto stapten. Voor Rick is het niet de eerste keer, dus ervaring aan boord heeft zijn voordelen.

Actief sinds 25 Sept. 2014